2015. január 6., kedd

Pálca takaró II.-'78

Ennek a munkámnak az elkészítésének az ideje már nem nyúlik vissza annyira, mint az előző pálcatakaróé... ez 2013 vége felé történt...

Egy nagyon kedves hangszerész barátom kért meg, hogy készítsek egy pálcatakarót az általa készített gitárjára (fő profilja nem a hangszerészkedés és ideje is elég kevés sajnos).
Ami volt rajta, műanyag lemez, annak a formáját átalakította olyanra, hogy valahogy harmonizáljon a fejjel, és ahhoz képest készítettem neki fából.
A kérés annyi volt, hogy valahogy tegyük bele a születési évét.

Tervezgetés, gondolkodás után arra jutottam, hogy 3 furnért rétegelek (sötét, világos, sötét) és a felső sötét rétegből kivésve a '78-at, alatta "világítani" fog a világos furnér.
Elejéhez gyönyörűséges habos dió furnért, a hátuljához ugyan ebből az anyagból, de valami kevésbé habos anyagot használtam, középre pedig juhar furnért. A juhar furnér, a két dió között merőleges szálirányú azokra. Erre azért van szükség, hogy kevésbé vetemedjen a lemezünk (mint egy rétegelt lemez).


A rétegek összeragasztása.

A forma és a furatok felrajzolása.

Körbevágtam, aztán reszelővel véglegesítettem a formáját.

Ezután kép ügyileg történik egy kis képszakadás, ugyanis valamiért nem fotóztam, miközben a '78-at kiemeltem a felső rétegből, de azért leírom, hogy, hogyan történt...
Gépen kerestem valami jó kis betűtípust, kinyomtattam, ráindigóztam a fa lemezre, majd egy nagyon vékony, hajlékony pengével, a vonal mentén átvágtam a felső furnérréteget. Ezután egy erősebb pengéjű faragókéssel ki tudtam pattingatni a köztes dió részt.

Kifúrtam a csavarok helyét, kiigazítottam az íveket, kicsiszoltam kb 800-as papírig, aztán pedig leolajoztam.

ééés már világít is a '78

haboska

És a szokásos 10Ft-os, hogy legyen viszonyítási izé :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése